back on track

 
Jag börjar "mitt nya liv" ialla fall en gång i veckan, men det faller fort och platt ner till marken. Självklart är hälsa så mycket mer än siffrorna på vågen och hur kläderna sitter, men det är inte kul att känna sig obekväm i sitt eget skinn. För att jag ska kunna vara mig själv fullt ut så vet jag att jag måste göra mig av med mina extra kilon. Jag har testat det mesta, det har räknats kalorier, tallriksmodellen, shakes etc. men jag har alltid lågkolhydrats-tänket i bakhuvudet och jag faller alltid tillbaka dit i slutändan. Jag vet att det är grejen för mig.
 
Så, nu har jag ätit enligt Lchf i drygt 16 dagar, med några små snedsteg, ätit en macka och även lite plockgodis, men alltså näe, det var inte det minsta gott! Och vanligtvis brukar jag ha ett sånt enormt sötsug i flera dagar efteråt att jag blir tokig och klättrar på väggarna. Men nu, nu är det bara stopp. Det finns ju så mycket bra och god mat man kan äta istället för att stoppa i sig en massa skit och ja, må skit!
1 benita:

skriven

Blev så glad av att se att du är igång med bloggen igen hjärtat. Heja dig och mig. :D

Svar: Ja jag kände att det var dags nu, har saknat att ha någonstans att skriva av mig. Ska bara komma ihåg att göra det också ! :) Ja, fy fan heja oss!
marielle

Kommentera här: