Sockerbakis.

Det är helt sjukt att man kan vänja av kroppen så fort. Drygt tre veckor utan socker, med några sidosteg- ett senast igår. Vanligtvis när jag "fuskar" så brukar det ta flera dagar innan jag är tillbaka på banan igen, blir så sötsugen och kan trycka i mig dålig mat i flera dagar till. Men nu de här senaste gångerna, har jag fått nog innan jag ens har fått i mig det jag tagit till mig. Jag har ju än en gång bevisat för mig själv att jag inte tål socker och gluten värst bra. Magen sparkar bakochut och dessutom vaknar jag upp dagen efter med huvudvärk och känner mig riktigt bakis. Sockerbakis. Längtar efter mina ägg, ostar, goda sallader och feta såser. Så varför stoppa i sig en massa skit, när det finns så mycket god och nyttig mat som man mår bra av, i både kropp och knopp.
 

Kommentera här: